ליהודי ירא שמיים דרוש: 8 פאות נכריות לצורך מצוות זאת חנוכה

    אבי יעקב 22 Comment on ליהודי ירא שמיים דרוש: 8 פאות נכריות לצורך מצוות זאת חנוכה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקוריוזים והשגעונות בפאתי מגזר החרדי שוברים כל יום שיא נוסף. הפעם בעלון (ששמו שמור במערכת) שהמציא מערכת שלמה של כללים ופסיקות בנושא הזוי של שריפת פאה נוכרית בחנוכה.

    הכותב שכנראה שומע לגדולי ישראל שאסרו חבישת פאה נוכרית לא מעכל את העובדה שיש רבים וגדולים במהיגי הדור שמתירים חבישתה, ובקנאות מזוייפת ערך תורה שלמה סביב מנהג חדש לזאת חנוכה.

    "מנהג טוב לשרוף פאה בחנוכה ולבער הטומאה מארצנו, כשם שבימי החשמונאים טיהרו ההיכל מטומאה".

    אבל זה לא נגמר במנהג. מתברר שלמנהג יש גם מסורות מסוימות. "הדלקה עושה מצווה ולכן צריך לשורפה דווקא, כדין עבודה זרה דמצוותה בשריפה שנאמר "ואשריהם תשרפון באש', ו"פסילי אלוהיהם תגדעון". אם לא הבנתם מה זה הפסל שצריך לגדע – יש הסבר: הבובה של הפאה.

    וכמה פאות לשרוף? "יש הנוהגין לשרוף כל יום כמספר הנרות של אותו יום, ומצווה לחזר אחר פאה לשורפה, ואשריהם ישראל שמבערים עבודה זרה מארצנו". עד כאן מהעלון.

    רוב שלומי אמוני ישראל, ישבו הלילה ליד החנוכיה ויאמרו תהילים בכוונה לכבוד זאת חנוכה. יה"ר שיקבלו שכר לפחות כאילו שרפו פאה…

    IMG-20151213-WA0007



    22 תגובות

    מיין תגובות
    1. 21

      אני מכיר את העלון, "גביע הכסף".
      הוא ממשיך בדרכו של מרן, והדברים שכתב הם להראות חומרת האיסור.
      יש טעות בכתבה, אין פוסקים שמתירים פאה.
      עיין ילקו"י שבת, מהדורת תשע"ג,מש"כ בזה, שאף השלטי גיבורים והרמ"א לא התירו של ימינו.

    2. 20

      מצטרף לברכות לשורפות את הפאה .
      מה קרה מרן הרב אליישיב לא מספיק גדול בתורה כשאסר את הפאות.
      מרן הרב עובדיה קטן בעיניכם כשאסר את הפיאות .וגם עם יש כמה גדולים שהתירו
      פיאות אז התירו פאות קצרות וצנועות ולא של דוגמניות צמרת

    3. 19

      סליחה.. אם לא שמעתם על הרבי מלובביץ שאומר שצריך ללבוש פאה , ואין התנגדות כאן למרן פשוט כל אחד והדרך שלו!!

    4. 18

      למגיבים המשנה ברורה והרמ"א מתירים פאות אפשר לראות בפנים (מ"ב בהלכות ק"ש ) ולכן לנשות אשכנז מותר ללבוש פאות
      יתר על כן הרב שטרנבוך ממש מקפיד שבנות ביתו ילבשו פאות, הרבנית קולדצקי לובשת פאות, ולמי שאומר שהיתרו פאה צנועה ולא פאה לא צנועה אז ברור שככה כל בגד צריך להיות צנוע
      גם חצאית צריך ללבוש דווקא צנועה וגם מטפחת צריכה להיות צנועה
      ובדרך כלל הפאות הפרוצות מגיעות עם ביגוד שלם שלא לפי ההלכה
      ואגב- יש גם מטפחות לא ממש צנועות וגם לא ממש מכסות בוודיא לא לפי מנהג אשכנז (לנשות אשכנז צריך כיסוי מלא בלי גילוי של שערות כלל שלא שייך כמעט במטפחות)

    5. 17

      כל הרבנים שאסרו פיאות אסרו גם אינטרמת

    6. 16

      אשרי כל מי שלובשת מטפחת…והלוואי שכל האשכנזים היו ככה….

    7. 15

      למגיב5 כל מילה נכונה רק תיקון טעות המשנ"ב פוסק זאת לכולם ולא רק לאשכנזים [לא צריך לדחוף בכל מקום אשכנזים וספרדים]
      וודאי שלגלות במטפחת שיער הוא הרבה יותר חמור כי הוא ערוה ממש ואפי' קצת וכן היא דעת רוב הפוסקים ולכן ודאי שעדיף או פאה צנועה או מטפחת בתנאי שלא רואים את השיער.
      נ.ב. אשתו של הגרב"צ אבא שאול הלכה עם פאה.

    8. 14

      מה שבטוח ש"ירא השמים" מוסיף אהבה בישראל…ועושה את זה "מאהבת ה' ותורתו".

    9. 13

      סבבה אבל סתם ככה שתדעו לכם שיש כאלו חילוניות שחוזרות בתשובה וזה ממש קשה להן להשים כיסוי ראש אחרי שנים שהן הלכו בלי ולכן הן לובשות פאה שזה הרבה יותר עדיף מהשיער שלהן! אז תדונו אנשים לכף זכות ואל תגיבו ככה! כל אחד והדרגה הרוחנית שלו ולשרוף פאות זה ממש בל תשחית

    10. 12

      מטוטמים!!!!!
      יש משועממים בעולם…..המבין יבין..

    11. 11

      וגם מה שכתב הרמ"א, בג' שבת, ובמשנה שיוצאים עם פאה בשבת,
      אז אנא תתאמצו גם להביט ברש"י שמסביר שהנערות שלא היו להם שער לבשו פאות, ווודאי שלא מדובר בנשים, ברור כשמש {ואפשר גם לראות בתמונות} שעד המאה הקודמת לא היה המושג פאה נוכרית ואמותינו לדורותיהם לבשו מטפחת יהודית ולא פאה נוכרית
      יצוין שהיה אדמו"ר חסידי אחת {מתוך מאות} ועוד מספר רבנים בודדים מבני עדות המזרח שהתירו לחבוש פאה, ואם אתם מסתפקים אם הם צדקו אז בבקשה הביטו על בנות החסידות הנ"ל ותראו לאן הגיעו

    12. 10

      ישנו כלל במקום שאמרו להאריך אינו רשאי לקצר דהיינו לבוש,
      במקום שאמרו לקצר אינו רשאי להאריך דהיינו פאה.
      עד כאן. אם לובשים פאה קצרה ולא ארוכה וכן חצאית ארוכה לפי הכללים ולא קצרה אזי אין בעיה.
      אבל אותם שהם מתיימרים לצתת את הילקוט יוסף שיבדקו את השסניקים איך נשותיהם הולכות גם בפאות וגם בלבוש יש לי שכנים שסניקים לא מצביעים אלא בקבוצה הראשונה מתחת לחברי הכנסת לכו ותראו איך הם לובשות בושה וחרפה.
      אחרי זה רוצים שהאשכנזיות ישימו כיסוי ראש ולא פאה.

      1. מה זה קשור לאיזה מפלגה הם מצביעים לה הלכה וזה פוליטיקה

    13. 9

      כל אישה מעדות המזרח שיש לה קצת כבוד למרן שפסק שזה איסור חמור לא תילבש פאה נכרית ובימינו אין פאות צנועות!!! גם הקצרות פרוצות וזאת בושה שבנות ישראל ניראות כמו ד…. רח"ל ואח'כ מבקשות ילדים צדיקים ובוכות למה על הילדים שנושרים…הם רואים איך אמא שלהם ניראת אז למה שלא יפלו?!

    14. 8

      הוא מביא את הפרי מגדים ומדבר במפורש על פאה ככיסוי ראש לאשה נשואה

    15. 7

      הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח ממתני'… וכן כתב הרמ"א בדרכי משה או"ח ככל דברי הש"ג הנ"ל בשמו, ע"ש. והמשנ"ב שם (ס"ק ט"ו) כתב בשם הפמ"ג, שבמדינות שהנשים יוצאות בפאה נכרית מגולה יש להם לסמוך על השו"ע… [ומסיק] עכ"פ כאן שגם בנשואות יש מקילים גם ברה"ר, בגרושה או אלמנה מיהא יש להקל, ובפרט במקום צורך גדול שהדבר נוגע לעבודתה ופרנסתה".

      ◄ כמו כן, התיר פאה לנשואות במקרים מסוימים: כשהאשה אינה מוצאת חן בעיני בעלה עם מטפחת, או כשהיא נמצאת בלחץ הסביבה והיא בעצבות מזה, או כשמדובר בחוזרת בתשובה המסכימה לכסות עם פאה. ואפשר לראות את דבריו בספר "מעין אומר" (שו"ת בקצרה, מפי השואל ששימש אצלו), וכן בקיצור שולחן ערוך "הרב עובדיה" (עמ' תרל"ט):

      ◄ לשאלת השואל, "זוג צעיר, נשואים שנה וחצי, וסיפרה האשה שלובשת מטפחת, אך אפה ארוך, ולא מוצאת חן בעיני בעלה, וללבוש פאה בעלה לא מוכן כי פוסק כרבינו [הגר"ע יוסף, לאסור פאה], ענה הרב זצ"ל: "יכולה ללבוש פאה".

      ◄ לשאלת השואל, "בחור מישיבת "חזון עובדיה" שנשא אשה, ואשתו הולכת כבר שנתיים עם מטפחת, כעת קשה לה והיא בדיכאון מזה. גרים בעיר בני ברק, ויש גם לחץ של המשפחה", ענה הרב זצ"ל: "שתלבש פאה. הרי היא בדיכאון, שלא תשתגע".

      ◄ לשאלת השואל, "בקהילה אחת בחו"ל בה כל הנשים ללא כיסוי ראש, התחזקה אשה אחת והחלה ללכת עם פאה. ואמר לה רב הקהילה, שאם לא תשים מטפחת, כבר עדיף לא כלום. ענה הרב זצ"ל: "ודאי שפאה עדיף מגילוי ראש".

      ◄ לשאלת השואל, "חוזרת בתשובה שהיתה הולכת עם פאה, כעת הולכת עם מטפחת. האם מותר לה לתת את הפאות שלה לאחותה החילונית ללבוש?" ענה הרב זצ"ל: "מותר".

      ◄ כמו כן התיר לבחור ישיבה להתחתן עם בחורה המתעתדת ללבוש פאה, כאשר הבחור הסכים לכך רק אם יתיר לו הגר"ע יוסף בכתב ידו. וכתב לו הגר"ע בכתי"ק שמתיר לו להתחתן עמה, ולוקח עליו את האחריות ללבישת הפאה (ומעשים בכל יום).

      מכאן נלמד שדעתו העקרונית של הרב עובדיה היתה להתיר פאה, רק שהיה זה בבחינת "הלכה ואין מורין כן" כדי שלא יתפשט המנהג אצל כולן, ולכן התיר רק ליחידים כנ"ל, אפילו מטעם כל דהוא, ובדרשותיו וספריו אסר בכל תוקף.

    16. 6

      חוץ מהרב עובדיה, כמעט כולם מתירים. היחיד שאוסר פאה זה הרב עובדיה, ופוסקים שהולכים כמוהו בדרך כלל, כמו הבנים שלו, או הרב מאזוז.

      להלן רבנים ספרדיים מתירים בדור האחרון:

      הגאון בעל "כף החיים", רבי יעקב חיים סופר

      הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס

      הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן

      הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקובלים בית אל

      הגאון רבי יצחק אבוחצירא, "בבא חאקי", רבה של רמלה

      הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישיבת פורת יוסף

      הגאון רבי שלום משאש, רבה של ירושלים וגדול חכמי מרוקו

      הגאון רבי אליהו בקשי דורון שליט"א, הראשון לציון

      הגאון רבי שלמה קורח שליט"א, זקן רבני תימן

      הגאון רבי עזריה בסיס שליט"א, רבה של ראש העין

      הגאון רבי אליהו עצור שליט"א, ראש אבות בתי הדין בירושלים לשעבר

      הגאון רבי אליהו אברז'ל שליט"א, ראש אבות בתי הדין בירושלים, רבה של בקעה

      הגאון רבי אברהם שלוש שליט"א, רבה של כפר סבא

      הגאון רבי משה אלחרר שליט"א, רבה של שלומי

      (יש עוד הרבה…)

    17. 5

      הוא לא שפוי….. מקומו בגאה!

    18. 4

      תמשיכו לעבוד על עצמכם
      עד ל…
      רגע האמת
      כי קרוב יום ה' הגדול והנורא
      רק חבל על הבושה האיומה שתעטוף אותכם כשתגלו כל חייכם שיקרתם את עצמכם
      ולפעמים גם שיכנעתם אחרים רח"ל
      מי שרוצה אמת
      שישמע את סיפורה של לאה חיה פולקובסקי
      גם החבדניקיות מוזמנות לשמוע
      אל תלכו אחרי הכבוד שלכם, הוא זה שמסמא לכם את העיניים
      תאות הניצחון לא נותנת לכם לראות את האמת
      ליבי עליכם
      מתפללת לחזרתכן בתשובה

      1. יש ברשת הרבה סיפורי סבתא שמסתובבים. המכנה המשותף לכולם הוא שאף סיפור לא היה ולא נברא, ולצורך הענין, אפשר להמציא שמדובר ב"חבדניקית" כשבכלל מדובר בחוזרת בתשובה, כמו במקרה של "לאה פולקובסקי". ויש לצערנו נשים שחושבות שזו מצווה גדולה, לשקר ולהמציא המצאות כדי "לזכות את הרבים" במצווה חשובה של לבישת סמרטוט על הראש, כדי שחס ושלום נשים לא יחבשו פאה לראשן כמנהג אמותיהן וכפסק גדולי הדור.

    19. 3

      איכסססססס גועל נפש של צביעות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      עוד מעט יתירו גם חזיר בשם כל מיני רבנים…………
      הפאות שאולי התירו לא מתקרבות אפילו במעט לפאות המטורפות שהולכות היום
      כל אחת היום כבר מדגמנת לכל העולם ואשתו!!! השם ירחם בגללן הגברים צריכים לעמוד בנסיונות
      שרק השם יכול לעזור להם להצליח ולעמוד בהם!!!
      ועוד זה מותר בשם הגדולי דור שלנו שיצאו נגד בצורה נחרצת, בדיוק כמו הבדיחה ההיא שמרן התיר מכנסיים לנשים….
      ולמי שלא יודע פעם כשמרן הרב עובדיה זצ"ל ראה מישהי בחצאית קצרה מאוד, התבטא ואמר שעדיף שתשים
      מכנסיים שלפחות לא יראו את רגליה, מיד יצאו בכתבה שמרן התיר מכנסיים לנשים ודי למבין…………
      גם אם היו מקרים של אלמנות וגרושות, אי אפשר ללמוד מזה לכלל הציבור ושאף אחת לא תתנסה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!